Uppföljning av automatiskt brandlarm
För att minska risken för ytterligare obefogade larmsignaler följer räddningstjänsten upp utryckningar som verkställts i samband med automatiska brandlarm.
Tekniska eller organisatoriska åtgärder för att eliminera dessa larm kan ge en reducering av återställningsavgiften. Se aktuell prislista här
För att räddningstjänsten skall kunna överväga sådan reducering behöver ni inkomma med information om varför brandlarmet utlöst och vilka konkreta åtgärder som vidtagits.
Anlitar ni en anläggarfirma eller annan sakkunnig person kan det ibland vara en ekonomisk fördel för er att återkoppla till räddningstjänsten först efter att anläggarfirma varit på plats. Behöver ni förlänga angiven svarsfrist var vänliga att höra av er.
Vill ni ha mer information, kontakta vår larmutredare:
Sabina Moberg Tfn: 031-385 6585 eller skicka epost till larmutredare@rsgbg.se
Här redovisar du med egna ord vad som har utlöst larmsignal till räddningstjänsten samt de åtgärder som vidtagits för att undvika ytterligare obefogade larm. Du får bekräftelse på inskriven text till din mailadress.